Ga naar de hoofdinhoud

Voorbeelden van bomen en planten

Van "Vergroenen plein Heintje Davidsweg"

Ga naar het project

Hieronder geven we u een aantal voorbeelden van heesters en bomen waar we nu aan denken. Alle soorten uit deze voorbeelden zijn inheems. Ze helpen mee de biodiversiteit te verbeteren.

Heesters

De beplanting in de bakken wordt opgeknapt waar nodig. De nieuwe beplanting bestaat uit (lage) heesters, vaste planten, wilde kruiden, of een combinatie. Dit hangt ook af van uw wensen.

Voorbeelden van hogere struiken, die hier en daar boven de lage beplanting uitsteken zijn: (onder de naam van de plant, staat ter illustratie een foto van de plant)

Vlier

Egelantier

Gelderse roos

Hondsroos

Sleedoorn

Gele kornoelje

Wilde bloemenmengsel | Naast vakken met heesters kan een gedeelte ook worden ingevuld met een wilde bloemenmengsel

Bomen

De gezondheid van de bestaande bomen wordt nog onderzocht. Afhankelijk hiervan planten we nieuwe bomen aan. Naast de wat kleinere boomsoorten is er ook ruimte voor grotere bomen op het plein. Dit zijn voorbeelden van bomen die zouden passen op het plein.

Eenstijlige meidoorn hoogte 8 meter | bloei wit in mei | vrucht rood | herfstkleur geel




Wilde appel hoogte 7 meter | bloei lichtroze in april en mei | vrucht groengeel

Hartbladige els hoogte 15 meter

Gewone esdoorn hoogte 20 meter | herfstkleur geel 

Wat vindt u van de voorbeelden voor de beplanting?

We horen graag wat u van deze voorbeelden vindt. Laat uw reactie hieronder achter. Reageren kan tot en met 31 maart.

Reacties(3)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Wil Hofman
Geplaatst door:Wil Hofman
5 jaar geleden
Als bewoners van de Heintje Davids(snel)weg 27 zouden wij ook wat meer groen aan onze kant willen en niet alleen een kale bushalte met misschien straks ook nog een reclame bord er in. En de boom die er staat mag best wat lager en misschien wat breder. De struiken uit het voorbeeld vind ik prima.
    Goedemiddag, misschien is het handiger als men aangeeft waar men woont. Ik kan mij bv. voorstellen dat mensen aan de HD weg bang zijn voor schaduw als er hoge bomen geplaatst worden. Er zijn 7 huizen aan het plein. En die hebben waarschijnlijk weer andere opties voor ogen. Volgens mij ( maar ik heb er geen verstand van) een wilde appelboom wespen aan. Daar zijn de mensen die daar boven slapen weer niet zo blij mee. Een Els van 15 meter of een Esdoorn van 20 meter hoeft van mij nu ook weer niet. Wat doen de wortels van deze bomen. Immers loopt onder het plein onze riolering. En zeker geen plekjes voor de honden om hum behoefte te doen. Gisteren weer gezellig stront van een ander zijn hond mee naar binnen gelopen. Dat is dus echt vies. Wij wonen o p nummer 18 en dat is redelijk centraal. Voor de rest hoop ik dat het een oplossing wordt voor alles mensen die aan het plein wonen. Groetjes
    • 1 like
    De voorgestelde beplanting ziet er goed uit. Vooral het bloemenmengsel en de els 😉spreken mij erg aan.

      Delen

      Geplaatst door

      Huidige status

      voorgesteld

      Locatie

      Unable to display map. WebGL2 support is required.
      Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
      https://esriurl.com/webgl-faq
      Powered by Esri