Ga naar de hoofdinhoud

verkeersveiligheid

Van "SO VW/RHB april 2020 Vergroening parkeerplekken in de Vogelwijk"

Ga naar het project

Twee opmerkingen over verkeersveiligheid:

  1. Ik vind dat er soms veel te hard wordt gereden in de Vogelwijk. Kunnen bij de herinrichting er meer/betere drempels aangelegd worden? De richtsnelheid in een woonbuurt zou 15 km/u moeten zijn.
  2. Indien de Nachtegaallaan afgesloten wordt voor autoverkeer dan zal de Lijsterstraat wijk uit drukker worden. De Lijsterstraat is te smal om volwaardig tweerichtingverkeer te worden. Ook is de kruising met de Rijnsburgerweg gevaarlijk (daar wordt standaard te hard gereden) en onoverzichtelijk. Veel autoverkeer zal richting Oegstgeest/A44 gaan dus deze gevaarlijke kruising wordt drukker. De Nachtegaallaan is nu een veilige manier om de wijk uit te gaan (want verkeerslichten).

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van cor Roodbergen
Geplaatst door:cor Roodbergen
6 jaar geleden
Vogelwijk terug naar Oegstgeest! Hef betaald parkeren op, dan zijn er ook geen (betaald)parkeerplaatsen meer. WE betalen voor de parkeergarages waar WIJ nooit komen. MEGALOMANE PLANNEN van de gemeente. Bosjes van Bosman en Endegeest zijn door Leiden verkocht voor het meeste geld. Geen sociale woningbouw, sociaal-geestelijk zwakkeren uit Endegeest geschopt, puur voor het geld. Plant bomen op de Nachtegaal laan , zodat de fietsers en de auto's er tussendoor moeten zigzaggen. Ze gaan te snel! Verbod voor pakketjesauto's. Maak op de hoek Merelstraat Blauwevogelweg een fietssluis tegen auto's, er spelen veel jonge kinderen.

    Delen

    Geplaatst door

    Huidige status

    voorgesteld