Verbeterpunten op de Gebiedsvisie
Van "Gebiedsvisie Rivierenbuurt"
Ga naar het project
Onprettig wonen in dichte blokken
Ik denk niet dat het fijn is om te wonen in deze bouwblokken. Veel woningen hebben geen eigen balkon, terwijl je toch wel een plekje voor jezelf wilt. In zulke gebouwen kan het erg galmen, en het is er donker, omdat de zon er niet goed invalt. Ook is het niet duidelijk of we een goede berging krijgen.
Op de grond in het midden komen veel auto’s. Dat ziet er niet leuk uit. Er staat wel een groen rondje getekend, maar je kunt daar natuurlijk niet echt spelen. Het is niet goed voor de auto’s en ook niet voor de kinderen.
Zon en uitkijken op groen voor iedereen
Langs het park zijn wel veel appartementen met balkon gepland. Daar zullen mensen graag wonen. Maar er zijn ook heel veel woningen die juist heel slecht zitten: (bijna) geen zon in huis, geen uitzicht op groen, je kunt niet een oogje houden op de kinderen die buiten spelen. En ik denk dat de mensen met de lage inkomens op die slechte plekken terechtkomen.
Buurthuis meteen nieuw bouwen
Het buurthuis moet sowieso gesloopt en nieuw gebouwd worden. Dat kan dan beter maar meteen gebeuren. Dan hebben we snel een modern en energiezuinig buurthuis, waar we goed gebruik van kunnen maken terwijl de rest van de buurt nog wordt aangepakt.
Grond van het buurthuis
Als de lap grond van het buurthuis bij de grond van de woningen wordt getrokken, kunnen er aan die kant meer woningen en ook meer verschillende woningen gebouwd worden. Ook met uitzicht op het park. Daar kunnen dan mensen naartoe verhuizen uit de andere oude hoven. Die hoeven dan niet weg uit de wijk, en zitten in één verhuizing goed.
Parkeren en spelen
Het parkeren van auto’s en spelen gaan niet goed samen. Voor de kinderen is het gevaarlijk als auto’s in- en uitrijden. De auto’s kunnen gemakkelijk beschadigen. Daarom is het niet goed dat in de Gebiedsvisie op heel veel plekken auto’s staan. Want dit betekent dat de kinderen op al die plekken eigenlijk niets te zoeken hebben. We hadden zo’n fijne wijk, maar zo wil ik niet blijven.
Ik denk dat de oplossing is om de auto’s meer bij elkaar op een paar plekken te zetten. En dan meer stoepen, paden en veldjes open te houden voor wandelen en spelen.
