Ga naar de hoofdinhoud

Variant: Brug vanaf de Haagweg

Van "1e fase verkeersonderzoek"

Ga naar het project

Opzet van deze variant:      

  • Bij deze variant gaat de toegang naar de nieuwe wijk op het Werninkterrein via een nieuwe brug (voor alle verkeer) die aansluit op de Haagweg.
  • Om dat te regelen moet er een nieuw kruispunt worden aangelegd op de Haagweg, dat met verkeerslichten wordt geregeld. Op het kruispunt moeten voldoende opstelstroken komen.
  • Er zal geen toegang zijn via de Amphoraweg naar het Werninkterrein, zodat woonverkeer en bedrijfsverkeer volledig gescheiden is.
  • De brug is voldoende om de wijk op het Werninkterrein te ontsluiten. Echter, vanuit een goede situatie voor het fietsverkeer en voor voetgangers is het zeer wenselijk om meer verbindingen te maken. Anders moet enorm omgefietst en omgelopen worden als je vanuit verschillende plekken in de stad in de nieuwe wijk wilt komen.

Welk(e) aandachtspunt(en) heeft u voor deze variant?

Reacties(18)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Erik Deul
Geplaatst door:Erik Deul
5 jaar geleden
Aandachtspunten Variant III 1. Bij Variant III is er sprake van slechts één ontsluitingsroute, immers de Amphoraweg/dr Lelylaan wordt niet aangepast en is daarmee geen veilige ontsluiting. Er wordt zelf gesuggereerd deze uitgang af te sluiten voor woonverkeer. Daarnaast moet de brug open kunnen voor (plezier)vaart waardoor de enige geplande ontsluitingsroute (tijdelijk) wordt geblokkeerd. Als gevolg zou sluipverkeer via de Amphorweg kunnen ontstaan als deze ‘open’ blijft, of is iedere toegang naar de woonwijk op zo’n moment gesloten! a. Aangezien waterbeleving een onderdeel is van de inrichting van het Werninkterrein zal het aantal (plezier)vaartuigen op de Oude Rijn alleen maar toenemen, zowel richting stad als buitengebied. b. Het eventueel verhogen van de brug, om het aantal openingen te minimaliseren vergroot alleen maar het koplampinschijn probleem voor woningen aan de Haagweg. De aansluiting tussen de verhoogde brug en de lager liggende Haagweg levert zo zijn uitdagingen. Denk hierbij aan de problematiek rond de Julius Ceasarbrug en de Kanaalweg. 2. De brug aansluiting op de Haagweg a. ontheemt, op de in deze variant aangeven locatie, op z’n minst twee woonboot gezinnen, maar heeft tevens grote impact op naastliggende woonboten, die zich dan niet eens op planschade zouden kunnen beroepen? Dit op zichzelf is al genoeg om deze variant af te schieten. b. vergt een grote aanpassing van de rijbaanstructuur van de Haagweg. Het is planologisch nu al proppen met de aanpassingen die nodig zijn voor de Fietsstraat. c. beperkt enorm de doorstroming van het toch al drukke verkeer op de Haagweg. Als de Terwadding brug open is staat er altijd een file tot de Churchilllaan en dat zou ook de in- en uitgaande verkeersstroom van/naar de Wernink woonwijk blokkeren (wederom een verkeersstroomblokkade bij deze enige toegangsweg). d. voegt veel extra verkeer toe aan het toch al drukke verkeer op de Haagweg, dat er ook niet minder op gaat worden in de toekomst (anders dan bij de dr. Lelylaan) e. zorgt voor veel stop/startmomenten bij de nieuw te plaatsen verkeerslichten, en verslechtert daarmee significant de milieu aspecten die toch al beroerd zijn in het Haagweg gebied. Een Milieu Effecten Rapportage is hier op z’n minst noodzakelijk. f. De kleinste planologische impact van een brug naar de Haagweg zou ter hoogte van het bestaande (op te doeken) tankstation zijn, maar die sluit dan midden in het Werninkwoongebied aan en vormt een nog grotere belemmering voor plezier(vaartuigen), dien ten gevolge brugopeningen. 3. De Amphoraweg blijft in deze variant onveranderd a. Wordt sluipverkeer voorkomen? b. Als dit wordt voorkomen middels toegangsbeperkende maatregelen (paaltjes), hoe komen dan hulpdiensten gegarandeerd binnen hun aanrijtijden op het Werninkterrein (als de brug open is)? 4. Aansluiting van fietsverkeer a. Bij Variant I en II is het mogelijk het fietsverkeer te scheiden van het gemotoriseerde verkeer en zijn gelijkvloerse kruisingen te vermijden. Bij Variant III moet het fiets/wandelverkeer in- of uitgaand altijd de Haagweg gelijkvloers kruisen. b. De fietsers moeten aansluiten op de nieuw geplande Fietsstraat op de huidige ventweg. Hierdoor ontstaat een kruising die in contradictie is met het veiligheids-, doorstroom- en belevingsaspect van de geplande Fietsstraat. Er is immers veel aandacht besteed aan de knooppunten van de Fietsstraat met de auto in- en uitritten naar/van de ventweg en het knooppunt met de Churchilllaan/viaducten. Vanaf de da Costastraat fietst men nu zonder verkeerslichten naar de Stevenshof en verder richting Den Haag. De verkeerlichten op de Haagweg vormen dan als enige een dissonant op dit Fietsstraat concept. c. Naast de Haagweg zelf moeten voetgangers ook nog eens de fietsstraat kruisen. 5. Conclusie: Variant III lijkt een schot voor de boeg waar niet goed over is nagedacht, met name over de vele hierboven genoemde en door anderen opgemerkte negatieve aspecten. Niet doen dus!
  • 1 like
Profiel van at de jong
Geplaatst door:at de jong
5 jaar geleden
Ontsluiting via een brug naar de Haagweg is een onzalig idee en ik ben het eens met de analyse die Tim van Tongeren hierover heeft gegeven op deze website. Wat ik als groot nadeel nog zou willen benadrukken is de inpassing van de brug op de Haagweg waarbij stoplichten noodzakelijk zijn. Stoplichten geven aanzienlijke overlast vanwege optrekkend en afremmend verkeer dat 24 uur per dag doorgaat. Ik heb ooit vlakbij stoplichten gewoond en weet uit eigen ervaring dat dit een grote impact heeft qua geluidsoverlast ! Deze geluidsoverlast zal niet alleen te merken zijn bij de woonboten in de direct omgeving van de brug maar ook geluidsoverlast geven voor een flink aantal woningen in de omgeving van de stoplichten. Maar de grootste overlast zal bij de woonboten zijn omdat deze van hout zijn en niet van steen zoals de woningen. Een brug zal niet alleen dramatisch zijn voor de woonboten die zouden moeten verdwijnen maar het woongenot van de naastliggende woonboten wordt ernstig aangetast. Het is m.i. volstrekt onacceptabel als er voor de brugoptie woonboten zouden moeten verdwijnen gezien de meest voor de liggende optie van een tunnel onder het spoor naar de Hoge Mors en het is maar zeer de vraag of de Gemeente een kans maakt bij de rechter als hierover een procedure wordt aangespannen. Ook de mededeling op de online vergadering dat de woonboten geen aanspraak zouden kunnen maken op planschade is arbitrair en premituur. Als het zo ver zou komen kan een besluit hierover worden gevraagd van B&W Leiden want het kan niet zo zijn dat enerzijds de Gemeente wel 20 miljoen subsidie wil krijgen van de overheid maar naar de burgers toe bikkelhard een strict juridisch standpunt inneemt.
  • 3 likes
@at de jong Dank voor de aanvulling, volledig mee eens!
  • 1 like
Het is veel logischer om de nieuwe woonwijk te ontsluiten via de Amphoraweg, door een bedrijventerrein, dan deze zeer omslachtige, dure en overlastgevende oplossing.
    Nadelen van een brug naar de Haagweg 1. Bewoners ontheemd en verlies van woningen uit het toch al krappe Leidse woningenbestand. Het belangrijkste nadeel van een brug naar de Haagweg is de noodzaak voor het verwijderen van woonboten. Realistisch gezien zullen dit er eerder vier of meer zijn in plaats van de soms genoemde twee. Dit is een traumatische ervaring voor de bewoners van deze boten, die hier in sommige gevallen al bijna een halve eeuw wonen. Het brengt grote onzekerheid met zich mee, wat in een roerige tijd als deze zeer onwenselijk is. Er bestaat aan de Haagweg een hechte gemeenschap en netwerk van mantelzorg waarbij bewoners van de woonboten en de woonhuizen aan de ventweg betrokken zijn. Het zou heel verdrietig zijn als bewoners hieruit weggerukt zouden worden. De brug naar de Haagweg is de enige optie waarbij mensen hun woning en leefomgeving zullen kwijtraken en waarbij er bestaande woningen verloren gaan ten behoeve van de nieuwbouw op het Werninkterrein. Feitelijk zou enkel om deze redenen de ‘brug naar de Haagweg’ optie al uitgesloten moeten worden. 2. Verlies van privacy en daglicht Woonboten die kunnen blijven, maar vlak naast de brug komen te liggen verliezen meer privacy. Vanaf de brug kijk je zo bij de bewoners op het bord. Meer dan vanaf een voorbijvarende boot. Ook zorgt een grote brug voor een schaduw, waardoor boten direct naast de brug permanent zon- en daglicht zal worden ontnomen. 3. Onacceptabele verkeersdrukte Haagweg – schade aan gezondheid, milieu en woongenot. De Haagweg is al jarenlang de dupe van toenemend autoverkeer tussen Leiden, de Stevenshof en Voorschoten, mede door de onnodige sluiting van de Hoflandbrug die de Vijf Meilaan en de Trompweg verbindt. Door het creëren van een brug over de Rijn naar de Haagweg zal het autoverkeer daar steeds verder toenemen. Dit wordt verder versterkt wanneer de brug de enige ontsluiting zal zijn. Het is mij geheel onduidelijk waarom de Rijnbrug wel geschikt zou zijn als enige ontsluiting terwijl een tunnel naar de Mors of de Amphoraweg dat niet is. Eerst werd gesproken van 600 woningen, nu al van 750. Autoluw betekent niet autovrij. Centrale parkeergelegenheid op het Werninkterrein maakt die wijk groen en autoluw, maar bewoners van de Haagweg krijgen wèl minstens tweemaal per dag te maken met de intocht en uittocht van auto’s van Werninkbewoners. Voor 750 woningen zijn dat al snel zo’n 300 à 400 auto’s per ochtendspits of avondspits. Meer verkeer op de Haagweg betekent meer geluidsoverlast voor bewoners, verdere afname van de luchtkwaliteit, slechtere bereikbaarheid etc. Dit alles leidt tot een afname in het woongenot en staat lijnrecht tegenover het duurzaamheidsideaal van de gemeente. Het is schadelijk voor de gezondheid van bewoners en van de gebruikers van de nieuw te creëren fietsstraat. Waarom moet de Haagweg ‘grijzer’ worden ten behoeve van een nieuwe ‘groene’ wijk? 4. Creatie van kruispunt op de Haagweg niet haalbaar Het creëren van een brug naar de Haagweg vraagt om aanpassingen van de verkeerssituatie. De Haagweg moet verbreed worden ten gunste van een kruispunt met stoplichten en voorsorteerstroken. Een verbreding is in principe niet mogelijk als het voetpad langs de boten behouden moet blijven. Stoplichten zorgen voor veel stop en start bewegingen met alle extra milieuschade en geluidsoverlast van dien. Dit staat lijnrecht tegenover het milieuvriendelijkheidsideaal wat vooropstaat bij de creatie van de fietsstraat over de naastgelegen ventweg van de Haagweg. Hoewel de projecten parallel worden uitgevoerd werken de doelstellingen elkaar tegen. De gebruikers van de nieuwe ‘groene’ fietsstraat genieten volop van de extra ‘grijze’ autodampen tijdens de spitsuren. 5. Onduidelijkheid over aansluiting fiets- en voetgangersverkeer Het is onduidelijk hoe fiets- en voetgangersverkeer zal worden ingepast bij de keuze voor de brug naar de Haagweg. De aansluiting op de fietsstraat Haagweg van een fietspad komende vanaf het Werninkterrein is niet mogelijk daar een extra oversteekplaats voor wéér meer oponthoud op de Haagweg zal zorgen. Tevens beperkt deze optie de veiligheid op de fietsstraat, met name in relatie tot het snelfiets- en brommerverkeer. Het idee was juist om de fietsstraat een soort fietssnelweg te laten zijn, zo min mogelijk gehinderd door overig verkeer. De creatie van een geschikt fiets- of voetpad langs de Haagweg aan de kant van de woonarken is niet mogelijk. Er is onvoldoende breedte, zeker wanneer de hoofdweg verbreed wordt ten gunste van een kruispunt. 6. Overlast door koplampen Verkeer wat in de avond (en in de winter al in de middag) over de brug komt met koplampen aan zorgt voor veel overlast voor bewoners van de woningen aan de ventweg van de Haagweg. Het licht zal rechtstreeks de woonkamers en slaapkamers in schijnen van een aantal woningen aldaar. 7. Geluidsoverlast en verkeersopstoppingen bij brugopening – ook in combinatie met de Waddingerbrug. Gezien het scheepvaartverkeer over de Rijn moet de nieuw te bouwen brug waarschijnlijk ook open kunnen. Dit brengt geluidsoverlast met zich mee voor alle omwonenden van zowel woonboten, ventweg Haagweg als Werninkterrein. Als de brug open is zorgt dit voor extra verkeersopstoppingen op de Haagweg. Opnieuw met nadelige gevolgen voor omwonenden wegens geluidsoverlast en verdere afname van de luchtkwaliteit. Het samenspel van open en dicht van de nieuwe brug en de bestaande Waddingerbrug zorgt er voor dat het autoverkeer op de Haagweg veel te vaak stil zal staan. Dit werkt door in opstoppingen op de Churchilllaan, de Leidscheweg en de Stevenshofdreef en heeft dus een grote impact op omliggende wijken en de algehele doorstroming in dit deel van de stad. Nu al, als de Waddingerbrug open is, staat het verkeer soms tot op de Churchilllaan stil. Laat staan als hier een extra brug en kruising met stoplichten bijkomen. Door de creatie van de fietsstraat en eenrichtingsverkeer kunnen bewoners van de huizen aan de Haagweg de ventweg straks enkel nog inrijden aan de kant van de Waddingerbrug. Dit betekent al meer (bestemmings)verkeer over de hoofdweg wat normaal de ventweg zou nemen of direct naar de Klikspaanweg zou gaan, maar ook dat Haagwegbewoners onnodig en veel vaker in de file staan door een brugopening als zij hun huis willen bereiken komende van de A4, A44, N206 of het centrum. Veelvuldig file op de hoofdweg werkt sluipverkeer op de ventweg in de hand. Bewoners van de Klikspaanweg bijvoorbeeld zouden in de verleiding kunnen komen het eenrichtingsverkeer op de ventweg even snel te negeren om door te steken naar de Klikspaanweg omdat zij anders in de file staan en helemaal om moeten rijden. Verkeer komende van de Waddingerbrug wil mogelijk niet voor het stoplicht of de nieuwe brug wachten en kiest er voor de ventweg te nemen. Dit ondermijnt het idee van een veilige fietsstraat aldaar en diverse beloften die aan de bewoners zijn gemaakt door de Gemeente Leiden. 8. Meest omslachtige route om uitvalswegen te bereiken Ontsluiting van het Werninkterrein via een brug over de Rijn naar de Haagweg is de meest omslachtige manier om bij uitvalswegen zoals de A44, A4, N206 en toekomstige N11 te komen. Ontsluiting via de Amphoraweg biedt de snelste en eenvoudigste toegang tot N206, A4 en A44. Ontsluiting via de Mors maakt het tevens mogelijk om de A44 en N11 te bereiken via de Haagseschouwweg en de Ommedijkseweg. De route door de Mors loopt veelal langs plantsoenen en sportvelden en de directe impact op bewoners en woongenot van toenemend autoverkeer aldaar is dus een stuk minder groot dan aan de Haagweg. Tevens wordt deze optie altijd uitgevoerd in combinatie met ontsluiting via de Amphoraweg. Dit zorgt er voor dat de autostroom en eventuele overlast verdeeld worden. Bij de optie Haagweg is dit niet het geval. Verkeer komende van de Haagweg richting A44, A4 en N206 zal het kruispunt Haagweg - Churchilllaan nog drukker maken dan het al is. Hetzelfde geldt voor verkeer richting de A44 en N11 wat via de Haagweg op de Stevenshofdreef terecht komt. Dit is nu al een knelpunt waar veel mensen dagelijks hinder van ondervinden. 9. Meest omslachtige route voor bereikbaarheid van voorzieningen Er zijn prachtige plannen om het winkelcentrum Diamantplein te vernieuwen. Dit zal een impuls geven aan de bedrijvigheid in de Mors en het woongenot van de bewoners aldaar. Het zou leuk zijn als het vernieuwde winkelcentrum een divers aanbod aan winkels zou herbergen. Het vestigen van een winkel in het Diamantplein wordt veel aantrekkelijker voor de middenstand wanneer er een directe verbinding wordt gerealiseerd met een nieuwe woonwijk waar 750 huishoudens hun intrek nemen. De tunnel naar de Mors maakt het dus mogelijk voor bewoners om te voet, per fiets of per auto boodschappen te doen, letterlijk om de hoek. Daarnaast geeft de Amphoraweg via de Churchilllaan ook relatief makkelijk toegang tot het verderop gelegen winkelcentrum Vijf Mei. Eveneens kan men via de Mors relatief eenvoudig het winkelcentrum Stevenshof bereiken. Via een brug over de Haagweg is het omslachtiger om het winkelcentrum Vijf Mei te bereiken dan direct via de Churchilllaan. Het winkelcentrum Stevenshof is weliswaar dichterbij, maar men krijgt te maken met verder toenemende opstoppingen op de Stevenshofdreef en alle vertraging van dien. Het is vanaf de Haagweg zeer omslachtig om het winkelcentrum Diamantplein te bereiken, vooral in vergelijking met de spoortunnel optie. De Werninkwijk wordt een diverse wijk waar mensen van alle leeftijden samen leven. Basisscholen en kinderopvang zijn volop aanwezig in de Mors en via een tunnel makkelijk te bereiken. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld apotheek, tandarts, sportvelden etc. Al deze voorzieningen zijn uiteraard ook elders te vinden, maar lang niet zo eenvoudig te bereiken zonder gebruikmaking van een auto. 10. Levensgevaarlijk bij calamiteiten Het hebben van één enkel toegangspunt tot een wijk van 750 huishoudens (reken op minstens 1250 bewoners, maar waarschijnlijk veel meer) is levensgevaarlijk. Het is zelfs de vraag of dit wettelijk is toegestaan. Stel er is een woningbrand op het Werninkterrein, of erger, een grote flatbrand. In plaats van directe toegang voor de brandweer tot het Werninkterrein via de Churchilllaan en de Amphoraweg, komende van de kazerne aan de Rooseveltstraat, moet de brandweer een omweg maken via de Haagweg, met al het tijdsverlies van dien. En dan gaat de nieuwe brug open… Stel iemand heeft een acuut hartinfarct. De ambulance wordt opgeroepen en rijdt aan vanaf de hub aan de Vondellaan. In plaats van via de Damlaan, Diamantlaan en tunnel direct toegang te hebben tot het Werninkterrein moet deze helemaal omrijden via de Haagweg. Ik zou niet graag die patiënt willen zijn. Bij een eventuele ramp van andere aard zijn er ook onvoldoende vluchtroutes. Al met al is de brug naar de Haagweg een optie die mogelijk levensgevaarlijk kan zijn. Nog een aandachtspunt wat hiermee verband houdt is het toekomstig brugonderhoud. Stel de brug is defect en staat open. Of de brug moet gerenoveerd worden, zoals recentelijk het geval was voor de Churchillbrug. Hoe gaan bewoners (en hulpdiensten) in dergelijke gevallen de wijk bereiken? Het genoemde ' belangrijkste voordeel' wat de optie van een brug naar de Haagweg brengt, namelijk het geheel scheiden van verkeer naar bedrijventerrein Amphoraweg en de Werninkwijk lijkt me nogal uit z'n verband getrokken en op een voetstuk geplaatst. Hoewel eenvoudige bereikbaarheid van het bedrijventerrein Amphoraweg heel belangrijk is, weegt een kleine afname daarvan absoluut niet op tegen het uit hun huizen zetten van verschillende gezinnen, zoals het geval zal zijn bij de optie van een brug naar de Haagweg. Dit laatste vind ik de grootst mogelijke concessie die van een omwonende gevraagd kan worden en in het geval van dit ontwikkelingsproject ook geheel onnodig, daar er andere opties zijn. Mensen die werken op het bedrijventerrein zijn er slechts 40 uur per week aanwezig. Bewoners moeten permanent, zeven dagen per week leven met voor- en nadelen van voorgenomen plannen. Het is belangrijk dat verschillende belangen in die zin eerlijk en naar verhouding worden gewogen tijdens deze besluitvorming.
    • 9 likes
    Profiel van Jeroen Huisken
    Geplaatst door:Jeroen Huisken
    5 jaar geleden
    @Tim van Tongeren Hier valt weinig aan toe te voegen.
    • 3 likes
    Profiel van Esther Velzen
    Geplaatst door:Esther Velzen
    5 jaar geleden
    @Tim van Tongeren Wat en duidelijk en helder verhaal ........helemaal mee eens!!
    • 3 likes
    Profiel van Bart Verkuil
    Geplaatst door:Bart Verkuil
    5 jaar geleden
    @Tim van Tongeren helder, helemaal mee eens; krijg als bewoner van de Haagweg buikpijn van dit idee, om meerdere van de genoemde redenen.
    • 2 likes
    @Tim van Tongeren Sluit ik me ook volledig bij aan!
    • 2 likes
    Profiel van at de jong
    Geplaatst door:at de jong
    5 jaar geleden
    @Tim van Tongeren helemaal mee eens.
    • 2 likes
    Profiel van Martin Berndsen
    Geplaatst door:Martin Berndsen
    5 jaar geleden
    De drukte op de Haagweg is veel te groot om nog een kruispunt met verkeerslichten toe te voegen. Nu al staan er hele files tot aan de Churchilllaan aan toe als de brug op een druk moment open is. Dit is de meest onwenselijke optie van de voorgestelde opties. Een fietsbrug zou kunnen, maar ook dan moeten de fietser de Haagweg kruisen voordat ze op de ventweg kunnen komen. Ook dat zal ertoe leiden dat verkeerslichten geplaatst zullen worden, waarmee meer verkeersoverlast zal komen. Ik denk dat niemand tegen het verdwijnen van de Tango zal zijn als die plaats moet maken voor een fietsbrug overigens. Ik vraag me af met welke gegevens gerekend wordt als men kijkt naar de hoeveelheid verkeer die over de Haagweg rijdt. Als dat gegevens of metingen uit 2020 zijn is dat niet heel realistisch (Covid-19 heeft wel geleid tot minder verkeer). Eveneens is er de zorg dat de nieuwe autoluwe woonwijk kan leiden tot parkeerproblemen in de omringende wijken. Er moeten genoeg parkeerplekken komen op het werninkterrein, zodat de omringende wijken niet belast worden met parkeerders van de nieuwe woonwijk. Wat ik niet begrijp is dat de brug voldoende lijkt om het volledige verkeer van het Werkinkterrein te ontsluiten, maar dat bij de andere opties (Tunnel of Amphoraweg) beide noodzakelijk zijn. Wat is precies het verschil?
    • 2 likes
    Jammer dat de Haagwegbewoners in eerste instantie niet betrokken zijn, terwijl deze variant behoorlijk wat consequenties heeft voor hen. Voor de woonbootbewoners, voor de mensen die t.o. de eventuele brug wonen (lichten in huiskamer). nog meer drukte met kruispunt met stoplichten! Ooit was de Haagweg een rustige doorgaande straat. Met de komst van de Stevenshof, Coebel, Tango benzinestation was dit al voorbij. Maar nu komt er mogelijk weer een schep bovenop!
    • 2 likes
    @Jacinta van Harteveld De Haagweg was altijd al een drukke straat. De Tango is niet anders dan een voortzetting van de Esso die er al decennia geleden is gekomen. Laat onverlet dat de brug op een onlogische wijze is ingetekend (midden tussen de woonschepen, waarvan er dus minstens 2 moeten verdwijnen: lijkt mij niet acceptabel). Gelet op dit voorstel, wat veel weerstand oproept, is het ook niet de bedoeling van de gemeente dat dit een serieuze optie is. Kan er worden aangevoerd dat er goed naar omwonenden is geluisterd en wordt er elders een variant gerealiseerd die vast ook niet bewonersvriendelijk is. Maar ja, het resultaat van inspraak... Een brug voor alleen fietsverkeer en voetgangers zou wat mij betreft wel een optie kunnen zijn, maar dan op een plek waar het geen Haagwegbewoners tot last zal zijn. Bijvoorbeeld ter hoogte van de Tango. Moet dat benzinestation weg en daarmee zullen vast veel bewoners ingenomen zijn.
      @Eric Van T Groenewout Sorry hoor maar tegenover de Tango wonen ook Haagwegbewoners en er liggen daar ook woonboten. Ik denk niet dat er iemand is die een brug voor zijn neus of boven zijn woonboot wil....
      • 1 like
      Profiel van Robin de Raad
      Geplaatst door:Robin de Raad
      5 jaar geleden
      Voor autoverkeer een prima optie, maar voor fietsverkeer en nooddiensten dienen meer ontsluitingen te worden gemaakt.
      • 2 likes
      Totaal aantal likes: 9, totaal aantal dislikes: 21
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in 1e fase verkeersonderzoek. Je kunt niet langer reageren op ideeën in 1e fase verkeersonderzoek

      Delen

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 19 januari 2021

      Huidige status

      voorgesteld