Ga naar de hoofdinhoud

Slecht idee fietspad Jan Wolkersstraat!!

Van "Veilig fietsen Potgieterlaan - Jan Wolkersstraat"

Ga naar het project

In de Jan Wolkersstraat wonen veel gezinnen met kleine kinderen, welk door de opzet van de wijk veel gebruik maken van de weg in het spelen.

Dit komt voornamelijk doordat het speelveld aan de andere kant van de weg zich bevindt, zie foto (ster geel). de kinderen worden gedwongen om over te steken en schieten vaak tussen geparkeerde auto's door. Het (brom)fiets-gedrag nodigt nu al uit om zo hard mogelijk te rijden, wat dan ook vaak gebeurt. Wat veel gevaarlijke situaties creëert, met kans op erger. Om deze weg nog aantrekkelijker te maken voor deze weggebruikers zal het fietsverkeer alleen maar toenemen met alle gevolgen van dien. Tevens zal de veiligheid van de kinderen omhoog gaan wanneer de speelvoorzieningen worden verplaatst naar het grasveld achter de parkeervakken aan het einde van de straat, zie foto (rode ster). Wat in mijn ogen altijd al de meest beste keuze had geweest.

Fietsen en een goede verbinding is leuk maar de veiligheid van de mensen die er wonen moet op de eerste plaats staan!

Reacties

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld