Plannen iets bijstellen voor mens en dier
Van "Veilig fietsen Potgieterlaan - Jan Wolkersstraat"
Ga naar het project
De fietsers en brommers door het Schrijverspark is verre van ideaal. Als ik daar loop word ik geregeld van mijn sokken gereden. Dat zie ik in, maar ik heb wel een probleem met de plannen.
Dagelijks loop ik 1 á 2 keer met mijn hond in het losloopgebied. Het is één van de weinige losloopgebieden waar een beetje ruimte is om je hond los te laten en de energie uit je hond te halen. Dit plan gaat ervoor zorgen dat het losloopgebied kleiner wordt. Er verdwijnt een stuk groen langs de weg, maar het meest vervelende is dat er een fietspad komt dwars door het grasveldje. Het grasveld wordt daardoor te gevaarlijk om je hond los te laten. Je kunt dus niet meer een bal gooien, veilig met je hond trainen en veilig meerdere honden samen laten spelen.
Gevolgen van de plannen:
- Men zal minder snel het losloopgebied opzoeken, waardoor de kans op ontlasting door de wijk groter is (ja je moet het opruimen, maar er zijn genoeg hondenbezitters die dit niet doen).
- Honden in de buurt kunnen minder sociaal worden, want er is geen andere plek in de directe omgeving waar de honden elkaar kunnen ontmoeten en leren omgaan met andere honden.
- De maatschappelijke functie van het veld gaat verdwijnen. Het grasveld is voor een deel van de gemeenschap uit de wijk een ontmoetingsplek.
- De andere losloopgebieden worden nog drukker en zullen daardoor vermeden worden.
Mijn voorstel is om de plannen iets aan te passen, waardoor het Schrijverspark veilig wordt en de maatschappelijke functie van het losloopgebied blijft bestaan.
Laat het fietspad nog steeds achter de flat langsgaan, maar zorg ervoor dat het fietspad door het grasveld strakker tegen de fietsstalling van de flat aankomt en niet scheef dwars over het grasveld.
Het liefste nog een kleine afscheiding waardoor mens en dier weet wanneer het fietspad ophoudt, maar dat kan later altijd nog.
