Ga naar de hoofdinhoud

Ontwerp 4: fiets parkeerplekken verdeeld en niets in de hofjes

Van "Fietsparkeren rondom Noordeinde"

Ga naar het project

Waar stem je voor als je op ontwerp 4 stemt?

We verdelen de fiets parkeerplekken gelijkmatig over de Oude Varkenmarkt, het Rapenburg en Kort Rapenburg en geen fiets parkeerplekken in de hofjes.

Dit betekent in detail:

  • Rapenburg: er komen 26 fiets parkeerplekken. 6 auto parkeerplekken gaan weg.
  • Kort Rapenburg: er komen 28 fiets parkeerplekken
  • Nova Passage: er komen 0 fiets parkeerplekken
  • Neeltje van Zuytbrouckhof: er komen 0 fietsparkeerplekken
  • Oude Varkenmarkt: er komen 26 fiets parkeerplekken. 11 auto parkeerplekken gaan weg.

Wil je het ontwerp bekijken? Klik dan op de paperclip aan de rechterkant van deze pagina om het document te downloaden.

Wil je je stem uitbrengen voor ontwerp 4? Klik dan op stemmen aan de rechter bovenkant van deze pagina. Vergeet niet je stem te verzenden.

Heb je opmerkingen of wil je ons iets meegeven over dit ontwerp? Vertel het ons in een reactie hieronder of stuur een bericht naar autoluw@leiden.nl

Reacties(5)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Arie in 't Veld
Geplaatst door:Arie in 't Veld
2 jaar geleden
Deze variant geniet mijn voorkeur. De 2 hofjes vallen onvoldoende op, die weet men niet te vinden, dus daar ook geen plekken. Verder een goede balans tussen de Oost- én de Westkant van het Noordeinde. Aan de Westkant moet de hoek Weddesteeg-Noordeinde drastisch ontdaan worden van geparkeerde fietsen. Zoals bij alle varianten: alleen strikte handhaving zal helpen. Zolang er bij bouw en verhuur van kamers / appartementjes geen eisen worden gesteld aan fietsenstalling inpandig of in ieder geval op eigen terrein, zal een actieve fiets fout = fiets weg aanpak helaas noodzakelijk blijven. Spijtig maar daarom nog niet onwaar.
  • 4 likes
Lijkt mij een niet zo goed plan omdat het dan niet duidelijk is of er nog fietsparkeerplaatsen vrij zijn op de locaties A t/m C en er wordt vervolgens zoekend kriskras gereden. Dit verhoogt alleen maar het aantal ongevallen op het kruispunt Breestraat, Noordeinde, Kort Rapenburg en Rapenburg en mogelijk ook op het Noordeinde zelf. Verdeel de fietsparkeerplaatsen slechts over het Rapenburg (C) en indien nodig ook de Oude Varkenmarkt (A) met duidelijk fiets parkeerborden.
  • 1 like
Profiel van Corné Buijs
Geplaatst door:Corné Buijs
2 jaar geleden
Het weren van fietsen op de stoepen van het Noordeinde is een uitstekend en kansrijk voornemen, mits het gekoppeld wordt aan het actief handhaven van een fietsparkeerverbod op diezelfde stoepen.
  • 4 likes
Profiel van Be Westerink
Geplaatst door:Be Westerink
2 jaar geleden
Gaan de bewoners nu aankijken tegen 2 x zoveel fietsen als bedoeld in blokken op plekken voor de deur. Deze plekken gaan uitpuilen net als bv in Amsterdam zorg liever voor veiligheid en weer de auto/bus uit deze omgeving. Zorg ervoor dat de Weddesteeg niet volgebouwd staat aan twee kanten. Waar voetgangers en fietsers hun weg volgen is de steeg steeds smaller! De toegang met de fiets (is anwb route) is al helemaal levensgevaarlijk je kunt niet inschatten welke ruimte de steeg biedt is elke keer heel anders en de andere kant op staan de fietsen midden op de stoep zelfs voor het zebrapad de uitgang van de steeg geparkeerd. En dan dagen en dagen en niemand doet daar iets aan. Dus plekken bedenken, mooi…maar die zijn er om uit te dijen en maken het probleem eerder groter. Aan het begin van het Noordeinde zal deze oplossing niets bijdragen! Laat de max snelheid op de Noordeinde brug naar 30 km per uur gaan dan komt er misschien ook wat meer ruimte voor veilig fietsen op het Noordeinde. Zelf maak ik dagelijks minimaal 2 x gebruik van deze route per fiets of voet.
  • 2 likes
Profiel van Rogier Kraan
Geplaatst door:Rogier Kraan
2 jaar geleden
Wat dacht je van helemaal geen fiets parkeerplekken toevoegen. Ze worden toch niet gebruikt. Het praktische van een fiets is dat je hem overal kan neer gooien, dat doet iedereen in leiden dus ook. U kunt zich er beter niet tegen verzetten door eindeloos fietsen te ruimen en vervolgens met winst verkopen. U maakt hier de burgers alleen maar boos mee. Zorg voor een veilige omgeving voor fietsers, weer bussen met hun dode hoeken en minimaliseer de hoeveelheid autos. De stadskern is er voor fietsers en voetgangers.
  • 2 likes