Nieuwbouw Rivierenbuurt op en aanmerkingen " lichtplan en balkons"
Van "Gebiedsvisie Rivierenbuurt"
Ga naar het project
Prachtig om te wonen aan het Park kant..... Maar dan de woningen aan de huidige straat kant..... Ik zou graag een lichtplan willen zien, om te kijken in hoeverre zij in de schaduw komen te staan.
Zo een doorloop galerij is leuk bedacht, maar als dat het enige is als buitenruimte, dan haak ik af. Voor mij heeft ieder recht op een "eigen "plek en zou dat ook aanbevelen dat er balkons komen aan de buitenzijde van de blokken. Zij hebben namelijk de late middag zon en avondzon aan die kant. Voor mijn eigen situatie betreft, ik heb een hond die graag buiten op balkon ligt. Ik kan hem niet los laten lopen op een galerij.....
Bovendien denk ik dat het ook een leuker aanzien is voor de huidige bewoners, dan dat ze naar een stenen muur aankijken. Denk daarbij dat je de balkons laat verspringen om een speelzigheidje eraan toe te voegen. Het voordeel daarbij is ook dat ze dan niet "gekoppeld" zijn aan de buren, zoals nu en ook dat je geen dak boven je balkon heb, dus meer zonlicht binnen krijg.
gr Marielle
