Ga naar de hoofdinhoud

Nieuw fietspad nodigt uit tot harder fietsen op Jan Wolkersstraat

Van "Veilig fietsen Potgieterlaan - Jan Wolkersstraat"

Ga naar het project

Ik ben voorstander van het fietspad langs de Verleyding, maar denk ook dat er dan nog steviger wordt doorgereden op de Jan Wolkersstraat op e-bikes, speed pedelecs, scooters en brommers. De huidige drempels/plateaus bij de ingangen tot de parkeerterreinen zijn niet heel erg remmend (ook auto’s gaan er soms snel overheen). Ik heb geen snelheidsmeter, maar mijn indruk is dat er harder dan 30 wordt gereden. Je krijgt (mede door die snelheid?) zelden voorrang als je van zo’n parkeerplaats komt.

Als er meer nadruk op goede doorstroming komt te liggen vind ik tegelijkertijd die doorstroming een zorgpunt. Extra drempels lijken me niet de oplossing, hogere drempels zoals de drempel op de Lucebertstraat naast het Schrijverspark remmen auto’s wel, maar tweewielers nauwelijks. Ik heb daar dus niet zo snel een oplossing voor.

Een andere reactie stelt eenrichtingsverkeer op de Jan Wolkersstraat voor, maar daar is het huidige fietspad richting het Kiljanpad te smal voor en lijkt me ook voor de school daar een zorgpunt.

Reacties

Delen

Huidige status

voorgesteld