Ga naar de hoofdinhoud

Meer ruimte om van het uitzicht te genieten

Van "SO VW/RHB april 2020 Vergroening parkeerplekken in de Vogelwijk"

Ga naar het project

Op dit moment hebben de bewoners van de nachtegaallaan minder dan 1 parkeerplek per woning nodig. Er kunnen wellicht voorzieningen komen voor de talloze passanten die stoppen om van het uitzicht en het dagelijks leven van de weidedieren te genieten. Hier en daar een bankje zou dat nog meer de moeite waard maken. Helemaal mooi als die bankjes aan de slootkant kunnen staan. Dat vereist misschien een slalom-constructie voor het verkeer, maar dat kan ook een voordeel zijn (snelheid beperkend).

Reacties(9)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van b luteyn
Geplaatst door:b luteyn
6 jaar geleden
zouden het bv bankjes kunnen zijn voor maar twee of drie mensen? Een een beetje in stijl van het Vogelwijk-meubilair, van die stukjes stam waar je tegen aan kunt leunen of op kunt zitten, of maakt het kunstUitschotTeam nog iets? Of gewoon simpel twee stammetjes met een plank erop? En bv maar een stuk of drie, in of langs de berm. Bankjes zouden we ook kunnen bedenken voor de berm langs de Leidsestraatweg, ander projectgebied. 'Banken' is in de wijk wel een item: weet van dichtbij, dat 'es werd voorgesteld om op/bij het veldje zo'n social sofa te maken met kinderen, vergelijkbaar, wat uitgebreiderdan met de totempaal. De wijkgenoot wilde het project niet zomaar aanvragen bij het gemeentelijke fonds wijkinitiatieven en wilde eerst afstemmen met het wijkcomite. Het bestuurslid uit de toenmalige bestuurs-samenstelling vond het geen goed idee (hangjongeren, lawaai), dus de wijgenoot trok zich terug. Wat een verbazing was het, dat er een paar maanden later die banken opdoken bij de jdb-baan, die er nu nog staan! Wat is de ervaring ermee?
    Profiel van kiki tesselaar
    Geplaatst door:kiki tesselaar
    6 jaar geleden
    helemaal eens.
      Profiel van Marieke Jas
      Geplaatst door:Marieke Jas
      6 jaar geleden
      Bankjes in de berm lijkt mij een veel beter idee dan de plek waar ze nu ingetekend staan in de varianten voor de fietsstraat. Betere beleving voor de mensen die op de bankjes zitten en ook wat meer ruimte voor privacy bewoners Nachtegaallaan.
        Profiel van Marieke Jas
        Geplaatst door:Marieke Jas
        6 jaar geleden
        Bankjes in de berm lijkt mij een veel beter idee dan bankjes zoals ze nu ingetekend staan in de varianten voor de fietsstraat. Dichterbij de natuur voor een betere beleving en wat meer ruimte voor privacy van bewoners Nachtegaallaan.
          Profiel van Marieke Jas
          Geplaatst door:Marieke Jas
          6 jaar geleden
          Bankjes in de berm lijkt mij een veel beter idee dan bankjes zoals ze nu ingetekend staan in de varianten voor de fietsstraat. Dichterbij de natuur voor een betere beleving en wat meer ruimte voor privacy van bewoners Nachtegaallaan.
            en genieten van de avondzon!
              Profiel van Jeroen Zwart
              Geplaatst door:Jeroen Zwart
              6 jaar geleden
              Als de Kliko-verzamelpunten zouden verdwijnen dan ontstaat er inderdaad mooi plek voor spottersbankjes. "Ooievaar, lepelaar, takkendief..."
                Profiel van Liliana Gambin
                Geplaatst door:Liliana Gambin
                6 jaar geleden
                Een paar bankjes aan de gracht uitkijken naar het Landje van Bremmer is een super idee!
                • 1 like
                Profiel van Joke Ouwehand
                Geplaatst door:Joke Ouwehand
                6 jaar geleden
                Super goed idee!
                • 1 like

                Delen

                Huidige status

                voorgesteld

                Locatie

                Unable to display map. WebGL2 support is required.
                Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
                https://esriurl.com/webgl-faq
                Powered by Esri