Groen, groen, groen
Van "Gebiedsvisie Rivierenbuurt"
Ga naar het project
In eerste instantie bij het bekijken van het plan zag ik in de driehoeken een binnentuin, althans bomen (groen). Bij inzoomen van dezelfde driehoek zag ik meerdere parkeerplaatsen. Het lijkt me dat hier niet in overeenstemming met de werkelijkheid een visie gegeven wordt. Ik voel me hierdoor bedrogen als auto's weggelaten en bomen toegevoegd worden. Waar staan de oude bomen ook ik hoop dat deze in het nieuwe plan blijven staan.
Waar vaker over gepraat is is over hittestress, groen bijvoorbeeld verticaal groen op gebouwen is een mooie manier om wel bakstenen te gebruiken maar de temperatuur in een wijk te verlagen. Waarom hebben meer huizen alleen een galerij en geen balkon, door balkons te plaatsten kunnen de bewoners ook voor meer groen aan het gebouw zorgen, ook een groen dak kan hier aan bijdragen.
Ik mis dus de eigen buitenruimte, in een gedeelte zie ik ze wel, in het andere totaal niet, wat is het verschil tussen deze woningen.
