Gedachten over de gebiedsvisie
Van "Gebiedsvisie Rivierenbuurt"
Ga naar het project
Balkons
Hoewel het idee een stukje aan je gallerij leuk is, mag dat niet ten koste gaan van ons eigen prive balkon. Veel mensen willen een prive plekje om buiten te zitten. Ook voor mensen met huisdieren(los op balkon), kleine kinderen(die nog niet alleen mogen rondrennen) of natuurlijk gewoon mensen die meer op zichzelf zijn is dit veel prettiger. Laten we niet vergeten dat de huidige bewoners 2 balkons hebben. Ook vond ik de reden (ziet er niet leuk uit) niet goed genoeg als het ten koste gaat van woonplezier. Je ziet tegenwoordig vaak dat balkons verspringen en dat ziet er ook leuker uit als een stenen muur.
Dichte blokken en berging
Deze nieuwe gebouwen waren even schrikken, grote dichte gebouwen met een grote binnenplaats met veel parkeerplek en een klein groen rond of ovaaltje er in. De wijk is nu heel open met veel brede stoepen losse veldjes waar iedereen kan komen. Juist deze openheid maakt deze wijk een gezellige relatief sociale plek om te wonen. Liever had ik minstens 1 of 2 stukken weg uit de flat om het open gevoel te behouden. Ook maak ik me zorgen over de lichtinval waar naar mijn idee niet goed naar gekeken is en het risico op geluidsoverlast in zo'n gebouw want er is al snel een galm vooral als je in de binnenplaats zit of een raam open zal hebben met een muziekje aan. Ook kijk je dus uit op parkeerplekken waar auto's in en uit zullen rijden en tegerlijk ook (kleine) kinderen zullen spelen, dit lijkt me voor zowel het uitzicht als de veiligheid voor de kinderen niet handig. Ook kunnen de voertuigen per ongeluk worden beschadigd en dat willen we niet.
Plaatsing woningen
Het baart me zorgen dat er aan 1 kant van de flat mooie grote balkons met uitzicht zouden zijn en de rest zit in een donker driehoekje naar een binnenplaats vol met auto's te kijken. Hoe worden de nieuwe woningen verdeelt en krijgen mensen met een kleinere beurs ook recht en een kans op de "mooie" woningen. Want het voelt nu alsof we uit onze wijk zullen worden geprijsd. Ook vraag ik me af of er ook verschillende huis groottes zitten aan de "mooie" kant zodat ook de mensen die klein(er) wonen een kans maken.
Berging
Wij hebben allemaal een eigen berging, Sommige mensen hebben nu zelfs 2 bergingen, die wij heel goed gebruiken zowel als opslag als om de fiets en kinderwagen en dergelijke neer te zetten. Het niet meer hebben van een berging is dus zeker niet wenselijk. Het scheelt namelijk erg veel in ruimte en handigheid.
Buurthuis en grond
Het buurthuis zou ook vernieuwd worden maar waarom kan dit niet samenhangend met de "nieuwe" wijk. Het staat wel meegenomen op de plattegrond maar verder is hier niks meer over te vinden in de plannen. Dan zou de grond gebruikt kunnen worden voor een aantal woningen extra zodat de mensen die als eerst uit hun flat moeten hier zouden kunnen wonen. Hiermee zou het 2x verhuizen en de zorgen hierover eventueel volledig weg kunnen worden genomen.
Groen en omgeving
Het park word uitgebreider en dat vind ik wel mooi en ook dat het word doorgetrokken naar naast de flats. Toch vraag ik me af hoe mooi dit gaat werken zonder open stukken in de flat en het gebrek aan balkons. Ook waren de brede stoepen fijn die nu heel smal zullen worden en ik heb niet het idee dat hier iets vervangbaars zou komen. Zo heb je op de Lindestraat nu tuintjes en op de Spaarnestraat word het dan weer meer gebruikt door kinderen op en met hun fiets/skates/stoepkrijt (om maar wat voorbeelden te noemen) wat dus ook wel fijn is.
Parkeren
Hoewel het begrijpelijk is dat met de nieuwe regels parkeerplekken realiseren lastig is vind ik het niet fijn opgelost. Het uitzicht zoals al benoemd word er naargeestig van dus ga je minder snel naar buiten op de binnenplaats Ook krijgen 1 op de 3 huishoudens een parkeerplek de rest moet dan maar geen auto nemen of ergens anders (betaald) parkeren.
