Ga naar de hoofdinhoud

Fietstunnel

Van "Veilig fietsen Potgieterlaan - Jan Wolkersstraat"

Ga naar het project

anderen schreven al eerder over de mogelijkheid een fietstunnel te creëren die het Schrijverspark met de Blauwe Trambaan verbindt. Dit zou ook het aantal fietsers dat normaal via het einde van de Potgieterslaan de Haagweg oprijdt -een ander benoemd knelpunt- doen afnemen.

Een dergelijke fietstunnel zal vast veel ruimte innemen dan ik kan inschatten, maar wellicht dat de helling omlaag en omhoog ook parallel aan de spoorrails aangelegd kan worden.

Verder vraag ik mij af of het verbreden van de Potgieterlaan (om meer ruimte te geven zodat auto’s fietsers kunnen passeren) automobilisten niet juist zal verleiden harder te gaan rijden.

Reacties

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld