Diverse vragen/bespiegelingen bij deel Potgieterlaan
Van "Veilig fietsen Potgieterlaan - Jan Wolkersstraat"
Ga naar het project
- In de eerste plaats zijn wij blij dat het groen aan de (overkant van de) Spoorweghaven blijft.
- We denken dat het belangrijk is om er rekening mee te houden dat auto's regelmatig tegen het verkeer in rijden op de Potgieterlaan. Een verbreding van de weg nodigt daartoe misschien nog meer uit.
- Omdat wij geen (concept) plan hebben gezien (online) voor de kruising Haagweg/Potgieterlaan/Rijnzichtbrug, is het moeilijk om in te schatten hoe het fietsverkeer op/af de Potgieterlaan zal komen/gaan aan de kant van de Haagweg. Is het geen noodzakelijks voorwaarde dat die kruising goed geregeld is?
- Wij hebben een voorkeur voor de versie (klinkers of asfalt) die het minst uitnodigt om (te) hard te rijden.
- Kan er in de plannen rekening mee gehouden worden dat er in de (nabije?) toekomst ook één of meerdere laadpalen geplaatst worden op de Potgieterlaan?
- Het is moeilijk om te beoordelen of wij in de nieuwe versie van de straat nog onze afvalcontainers aan de overkant van de weg kunnen zetten. Kan dat nog?
- Kan voorkomen worden dat het verkeer uit de Albert Verweijstraat alsnog door het Schrijverspark heen gaat?
