Ga naar de hoofdinhoud

Diverse punten

Van "Verbeteren huidige fietsroute Zoeterwoudseweg – Vrijheidslaan (toegankelijke bushaltes)"

Ga naar het project

Ik vind het fijn dat er na jaren problemen door trillingen de weg wordt aangepakt en gefundeerd. Het is ook fijn als gelet kan worden op de afwerking van de brug, omdat bussen en ander zwaar verkeer daar nu steeds op een rand klapt. Er zal mogelijk ook minder trilling zijn als de snelheid maximaal 30km per uur wordt. De twee kruispunten (bij Tomatenstraat en bij Vrijheidslaan) vind ik het ontwerp nog zeer onveilig. Het is ook onduidelijk hoe het fietspad vanaf de kruising bij de Tomatenstraat nu veilig doorloopt naar het vervolgstuk van de Zoeterwoudseweg bij Ma Retraite. Veel mensen pleiten voor een rotonde bij de kruising op de Vrijheidslaan. Dat lijkt mij ook een goed idee, maar op zijn minst het behoud van het zebrapad aldaar. Die is nu niet ingetekend. Qua veiligheid is het ook belangrijk om de Tomatenstraat naar 30km per uur terug te brengen. Deze straat wordt nu soms als racebaan gebruikt en bij het zebrapad net voor de bocht moet je uitkijken dat je niet wordt aangereden. Ook als je net na de bocht wilt parkeren ontstaan er soms gevaarlijke situaties als er iemand hard door de bocht komt.

Voor het behoud van groen: laat de grootte van de geveltuinen zoals ze zijn en pak evt de kwaliteit hiervan verder aan. Sommige schetsen met lijntjes van de toekomstige situatie zijn ook erg onduidelijk. Het lijkt alsof er tuintjes niet nauwelijks uitsteken nu ineens moeten verdwijnen (bijv bij nr 88 en 90).

De stoep wordt veel smaller, terwijl veel mensen aan de Zoeterwoudseweg na het werk voor hun huis zitten. Dat lijkt in de nieuwe situatie niet meer prettig. Mensen lopen straks vlak langs je raam. Het lijkt mij prettig als de stoep wat breder kan blijven. Veel positieve aspecten van het wonen aan deze weg verdwijnen zo één voor één. Brede stoep (door aanpassingen weg), vrij uitzicht en na het werk in de zon (door project Watergeus). 

Tot slot vind ik het fijn als de Zoeterwoudseweg verder vergroend kan worden. Gezien de Fruitbuurt waar we aan grenzen zijn het toevoegen van fruitbomen wellicht ook een leuk idee. Wellicht is het door de groenstrook ook mogelijk om de weg ook vanaf de huizenkant ook wat meer uit het zicht te ontrekken. Zie voor een voorbeeld van een groenstrook bijgaande foto.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld