Complimenten en verbeterpunten, o.a. stoep breder houden
Van "Verbeteren huidige fietsroute Zoeterwoudseweg – Vrijheidslaan (toegankelijke bushaltes)"
Ga naar het project
Ten eerste, fijn dat de weg wordt aangepakt! Met name het repareren van de fundering van de weg, zodat trillingshinder wordt verminderd, vind ik zeer positief. Hiermee wordt een belangrijk punt van overlast voor ons opgelost. Ook erg prettig dat we mee mogen denken.
Hieronder een aantal punten die ik positief vind aan het plan en een aantal verbeterpunten.
Wat ik positief vind:
- repareren van de fundering
- 30 km zone maken van Zoeterwoudseweg
- meer veiligheid voor fietsverkeer, fijn dat we niet meer met de fiets de drukke weg hoeven over te steken, zeker met jonge kinderen
- meer groen!
Wat naar mijn idee nog beter kan:
- ik zou de stoep graag wat breder houden. Reden hiervan is dat mensen anders wel erg dicht langs onze huizen lopen, wat weinig privacy geeft; de kinderen niet meer buiten op de stoep kunnen spelen; en er minder ruimte is om s avonds voor de deur in het zonnetje te zitten en een praatje met elkaar te maken. In plaats daarvan zou ik liever de geveltuinen juist wat uitbreiden / meer groen aan de kant van de huizen, zodat voetgangers op meer afstand blijven en inkijk verminderd wordt. Of misschien is er nog een andere oplossing waarbij er zowel een brede stoep behouden kan worden en erg meer groen kan komen? Ik ben nl wel voorstander van meer groen.
- Ik denk dat het nog een verbetering kan geven als de tomatenstraat en vrijheidslaan ook 30 km zones worden, zodat auto's niet te hard aan komen rijden bij de kruispunten. En dat het ook veilig is om kinderen langs die wegen naar school te brengen op de fiets.
- Hoe veilig de nieuwe kruispunten worden kan ik niet zo inschatten, maar het idee van een rotonde bij de kruising met de vrijheidslaan leek mij een goed idee.
- ik vroeg me af of het niet gevaarlijk kan zijn om het fietspad over te steken als je naar de parkeerplek moet lopen. Zeker met jonge kinderen of bv zware boodschappen. Misschien is het toch veiliger de parkeerplekken en het fietspad om te draaien?
Reacties
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
