Ga naar de hoofdinhoud

Aansluiting Potgieterlaan-Haagweg voor fietsers verbeteren

Van "Veilig fietsen Potgieterlaan - Jan Wolkersstraat"

Ga naar het project

Een verbinding achter de Verleyding om voor fietsers vind ik een goed plan. Over de inrichting van de Potgieterlaan heb ik niet zo'n mening. Ik zie in andere reactie dat vooral de aansluiting van de Potgieterlaan op de Haagweg en Rhijnzichtbrug en vice versa en de fietsroute vanuit het centrum naar de Potgieterlaan een probleem is. Het is nu met de fiets komende vanuit de Potgieterlaan erg lastig om rechtsaf de Haagweg op te rijden: je moet afremmen omdat er door de hoge haag weinig zicht is wat er aan komt en daardoor heb je niet genoeg vaart om de helling naar de brug te nemen. Ik zie vaak mensen afstappen of over het voetpad fietsen. Fietsers vanuit de stad steken vaak direct na de brug over naar de Potgieterlaan waar dit niet mag of steken al voor het spoor over en rijden dan over het voetpad naar de Potgieterlaan.

Is het niet een idee om vanuit de Potgieterlaan een fietsbrug (ca ter hoogte van de Hasebroekstraat) naar het graslandje bij het Spoorhavenpad te maken (zonder die helling) en dan op dat graslandje een aansluiting met een royale opstelplek te maken voor de oversteek naar de Rhijnzichtbrug. Fietsers vanuit de stad kunnen misschien direct over het spoor via een stoplicht naar links via dat 'graslandje' naar de Potgieterlaan. Weet niet of hier allerlei haken en ogen aan zitten maar misschien is hier iets te winnen. Er is daar wel enige ruimte lijkt me. Hoor het graag.

Reacties

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld